Min morgon

wpid-cam01304.jpg

Det första jag börjar med på morgonen är en kopp kaffe, sedan kör jag igång med dessa produkter. Eftersom jag är känslig i huden och har olika allergier, så är jag försiktigt med att använda för mycket – samtidigt som att det inte behövs så mycket av dessa produkter.

Cicamed 3-1 – En liknande produkt finns att köpa hos karinherzog-oxygen.com. Reducerar ärr i ansiktet, torkar ut de acne-liknande och den är väldigt dryg att använda – Har använt den sedan i våras och ser verkligen resultat! Använder den inte varje dag, bara när det när det behövs.

Zinkpasta – Torkar ut sår, kan användas på hela kroppen. Kladdar inte och mjukgörande för huden. Finns på alla de olika apoteken –  Apoteket.se/zinkpasta

Ficortil – Receptbelagd salva som jag använder mot allergi och klåda kring ögonen.

All-In-One – kräm som förvandlas från en vit kräm till en foundation som anpassar sig till hudtonen och ger en perfekt matchning och en mjuk och diskret yta. Den innehåller pigmentfyllda kapslar som brister när krämen appliceras på huden och då frisätts färgen inuti kapslarna. Dryg och det blir bra resultat! – Body Shop

Mildison – Kräm. Finns att köpa på Aptoteket mot eksem och solsveda. Använder den i ansiktet och mest på halsen där mina eksem mest blommar upp.

Smashbox Full Expose Mascara. Första gången jag köpte den var på Gardermoen, Oslo flygplats. Så nöjd med den mascaran, får känslan att ögonfransarna blir längre och fylligare. Kan köpas på Kicks.se.

När jag har smörjt in dessa produkter tar jag och borstar lite lätt, så att det inte ser så blänkande ut. Efter det blir det en kopp kaffe och min dag kan börja 🙂

Vad använder du för produkter?

Kommentera

