”Just pay and smile”

IMG_0941

När man minst anar det så sker det! Bara kommer åt med armen och så…. Vips så ligger väskan på stengolvet när jag är på bageriet och allt innehåll från väskan ligger strött omkring under bordet. Jag som precis skulle klä på mig ytterjackan och gå därifrån. Jag hann inte reagera, kände inte att jag kom åt väskan och det hördes nästan ingenting när väskan föll ner där jag satt.

Ja, där ligger kameran (som i sin tur låg i kameraväskan), halsduken, handskar, kvitton, en tom vattenflaska, glasögon, ansiktskräm, mascara … och mobiltelefonen. Det första jag tänkte på var mobiltelefonen. Plockade upp mobiltelefonen och kollade på skärmen. Jaha, en sprucken skärm! Konstigt nog blev jag inte arg eller besviken. Utan tänkte mer på vilken kostnad det skulle bli, på att laga eller köpa köpa ny mobiltelefon.

Så det var bara att traska hem och kolla upp vilket alternativ som var bäst. Laga skärmen eller köpa en ny telefon? Även om det inte är billigt att laga en trasig skärm, så är det bättre pris än att köpa en ny mobiltelefon. Jag som hade tänkt att ringa ett par samtal under kvällen men får ringa dem en annan gång – när mobilen är lagad.

Ska lämna in den på reparation hos Repear.se på Långholmsgatan i Stockholm. Har varit där tidigare med min Ipad och det tog ungefär 1 timme att få hjälp med att laga den. Tills dess får telefonen ligga som en fin prydnad på skrivbordet 😦

Ett par djupa andetag och jag får vänta med att ringa samtalen till mina vänner till att mobiltelefonen är fungerande igen. Jag som alltid är så varsam med mina saker, ingen drummel här! Men man ska väl ha otur någon gång 😦

”Just pay and smile”

2 kommentarer Lägg till

  1. kjersti71 skriver:

    Haff så kjett….

    Gilla

Kommentera

