Sladdtips!

wpid-cam01351.jpg

Är du som jag tröttnar på alla sladdar/laddare till mobilen, Ipad med mera som ligger överallt, i köket, sovrummet, vardagsrummet eller kanske i hallen? Och sedan när du behöver den, kommer du inte ihåg var du lade den sist. Eller vilken väska den ligger i.

Du har väl de inte laddaren i vägguttaget hela tiden, även om du inte laddar din mobil? Du kanske är dem som betalar elräkningen själv? Jag har den förmånen att min brf betalar min elräkning, dvs det ingår i min hyra. Onödig elförbrukning om du låter laddare och andra kontakter sitta i vägguttaget när du inte laddar mobilen – många bäckar små.

Även om jag bor i en liten lägenhet så är det lätt hänt att sladdar och laddare med mera ligger lite varstans. Och varje gång man behöver dem så måste man leta och fundera på vart man har lagt dem. Redan dement kanske? Nja, det hoppas jag inte. Men jag börjar tröttna på att lägga dem överallt och funderat länge på hur jag lättare ska hitta dem! Det är säkert fler än mig som har försökt att hitta en lösning.

Min lösning på detta är att hitta en snygg vas, helst ganska bred och gärna härlig färg som man tycker om. När man har använt laddaren klart så lägger jag tillbaka laddaren i denna snygga vas. Om det var smart vet jag inte – men i varje fall en lösning – som gynnar mig.

Jag är den som ofta byter väska beroende på vart jag ska, till jobbet, gymmet eller till stan och blir det ofta att jag plockar i och ur väskan. En del gånger har jag med mig laddaren för att jag inte hinner att ladda min mobil eller Ipad hemma.

Så nu blir det att packa väskan till i morgon då jag ska till jobbet och en kort tur till Södersjukhuset. Kanske att jag ska ta med träningskläder och träna efter jobbet?

Alltid på resa – Laddad! 🙂

Kommentera

