Julmat

Snart är det jul och jag anar att det är en hel del som längtar till att få äta julmat – liksom jag! Längtar att få tillaga Janssons Frestelse. Det tar lite tid att göra men ack så gott! Vad mer är viktigt på julbordet?

Vad är det absolut godast och viktigast att få äta i julen? Är det julskinkan som lockar mest och vad kan du vara utan? Jag är sedan barnsben van med att äta Jansson Frestelse, mammas egna köttbullar och revbensspjäll. Sill och potatis också, så klart!

Vad är du van med att laga och äta till jul? Det som jag absolut kan vara utan är lutfisken. Fascinerad är jag att det kan varieras vart man befinner sig i landet. Det finns de som äter grönkål och det är jag inte van med.

Jag var egentligen inne på Sportamore.se för att kolla lite på kläder och andra tips och så råkade jag hitta ett recept på Jansson Frestelse – recept hämtat från Sportamore.se. För mig är det ett måste på julbordet! Ingen jul utan Jansson 😉

 

God Jul 🙂

Kommentera

