Drömjobb

Vad är ditt drömjobb? Har du uppnått ditt drömjobb? Eller drömmer du fortfarande om ditt drömjobb?

Bildresultat för rosa skrivmaskin

Någonstans i mina lådor i förrådet finns det nertecknat att när jag var sju år så ville jag bli miljonär och att jag skulle flytta till Jugoslavien.

Nej, det blev ingen flytt till Jugoslavien, men jag besökte Makarska Rivieran år 2013. En resa jag har länge velat göra och vilket paradis sedan då – så härlig natur! Jag känner ingen som har turistat där tidigare så jag fick gå på magkänsla om det var ett bra ställe då jag beställde flygbiljetten. Visst, jag hade en gammal kollega från Serbien som jag kunde ha frågat men det blev inte av innan avresan. Det blev i varje fall en trevlig resa – till ett bra pris!

Om jag är miljonär idag? Kanske inte direkt säga att det finns så mycket pengar på banken men kanske om jag säljer min lägenhet idag. Kanske hade jag varit miljonär om jag också hade sparat lite bättre efter tjugo års arbete. Pengar är inte allt här i världen, man måste få leva, resa och upptäcka – vilket jag verkligen har gjort!

Jugoslavien är sedan 1991 uppdelat med länderna, Serbien, Slovenien, Kroatien, Bosnien och Hercegovina, Makedonien och Montenegro. Jugoslaviens upplösning hänvisar till en rad konflikter och politiska omvälvningar. Jag hoppas på då när jag var sju år att jag menade Makarska Rivieran i Kroatien, för jag gillar deras natur med de höga bergen och de fina stränderna.

Om jag har nått mitt drömyrke idag? Nej, det har jag inte, halkade in på ett bananskal med det jag gör idag som man brukar säga. Samtidigt som det är långt ifrån mitt drömjobb. Mitt drömjobb är att få frilansa/arbeta för en tidning, där jag bloggar och fotograferar om resorna jag gör.

De gånger jag reser till Norge, så tar jag gärna bilder under resan gång och sedan när jag kommer hem till Stockholm så berättar jag gärna för mina vänner och bekanta vad jag har varit med om. Väldigt få av mina vänner och bekanta har varit i Norge och när jag säger Norge så säger de – ”hört att det är vackert men dyrt där”

 

Kommentera

