Favoriten är borta

Trodde aldrig att det skulle hända mig. Att den bara skulle försvinna så där! Jag pratar om min favoritdoft – Puma Flowing Woman – Eau de toilette.

Efter att ha letat en hel del fick jag smått panik med att inte hitta den. Varje gång jag frågade personalen i butiken så var det ingen som visste om det hade utgått från sortimentet eller inte. Men utifrån vad jag har sett på internet verkar det som att den har utgått helt och hållet. Gah! Vad ska jag använda nu?

Jag har letat enormt mycket runt på olika ställen som Lyko.se,  Parfym.se,  Parfymklick,  Shopping4net.se och även andra ställen som sagt – utan resultat! Och ingen vet något när man frågar. Det sista åren har jag köpt olika dofter med märket Puma för att jag verkligen gillar dem, och de två lite finare Puma-dofterna använder jag bara när jag ska iväg på något finare tillfälle. Dessa två parfymdofter är kvar i skåpet på badrummet.

Nyligen for jag iväg till Nacka Forum på Kicks för att jag tänkte att jag blir väl tvungen att börja använda någon ny liknande parfymdoft. Inte lätt i denna parfymdjungel. Dessutom lite rädd för att få en allergichock, då jag känner ibland lite obehag av vissa parfymer.

Jag vet inte hur många olika parfymdofter jag hade i näsan, till slut var jag tvungen att ta beslutet om vilken parfym jag skulle köpa. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle köpa Marc Jacobs – Daisy och Chanel Chance. Vet inte varför valet blev Daisy – Kanske det var för att flaskans utseende och korken som utlöste valet 🙂 Ja, en liten faktor faktiskt. Den är faktiskt fin och luktar gott 🙂 Om jag är nöjd med Daisy – Marc Jacobs? Ja, den är helt ok. Nästa gång vill jag faktiskt köpa Chanel Chance!

 

Men jag saknar faktiskt Puma Flowing Woman – Eau de toilette, kanske ett minne blott 😉 Är det någon som vet om Puma Flowing Woman har försvunnit helt från sortimentet?

 

 

 

Kommentera

