Pappa fyller år

DSCN0546.JPG

Vad ska man köpa för present till pappa som fyller 70 år? Pappa som redan har allt eller ja, det han behöver. Det har aldrig varit lätt att köpa present till pappa  – aldrig någonsin! Visst, han har sina intressen men som alla andra kan det många gånger vara bättre att få köpa det man själv vill ha. Min pappa har alltid gillat friluftsliv,  gått mycket i skogen och plockat svamp, vandrat en del gånger i den norra delen av Sverige.
På senare år har han rest en hel del, exempel Maldiverna, USA och en del i Europa. Osäker på om han har varit i Paris. Det har blivit en del resor så att jag har snart inte koll på honom var han befinner sig.

Min pappa är ingen pryltokig människa så det blir ganska svårt att köpa något exempel från Coolstuff.se. Ett presentkort från Byggmax.se? Nja, tror inte det, min pappa är ganska händig av sig eftersom har arbetat som byggnadsarbetare så tror jag inte att han uppskattar det.

När han fyllde 50 år fick han en ballongfärd i present av sina syskon med respektive. Det enda jag funderar och får fram som idé är att ge honom en upplevelse istället. Ja, eftersom han redan har allt. Enligt min mening. Jag har tittat på olika upplevelsepresenter från Liveit.se och även från Greatdays.se. Ska kontakta mina systrar först och se vad de tycker, för vi ska ge presenten gemensamt till pappa.

Så nästa helg blir det kalas i Sparreholm, det lilla natursköna orten med de fina ekarna och sjön Båven som ligger vackert intill i samhället i Södermanland, bara ett par mil därifrån jag växte upp 🙂

 

Kommentera

