Tips från frisören

on

För en vecka sedan så var jag hos frisören och gjorde ljusa slingor. Enligt mig själv så var det dags att göra något med utväxten. Ja, enligt mig i alla fall. Jag har väldigt mycket tunna och många strån, vilket resulterar att det går sönder efter en viss längd, det är därför jag inte har så långt hår än det jag har idag.

Sedan en tid tillbaka så har  jag slutat med att köpa schampo från ICA, Coop osv för att det sliter mer på håret och beställer alltid schampo från Lyko.se. Oftast blir det att jag beställer Happy Carzy Mine och Bed Hair Tigi. Nu är det inte bara schampot som gör att man får bättre hår, utan det gäller att det är bra vatten också. Då jag är i Norge så blir mitt hår mjukare och lättare att forma och känslan är att det är friskt. Man kan då undra vad de gör med vattnet här i Stockholm?!

HH Simonsen Hair Bobbles Brun 3-packFrisören rekommenderade för mitt hår att jag skulle sova med flätor. För att det inte ska bli slitage på håret och gå av i onödan. Ja, nu har jag inte gjort det sedan jag var hos frisören men jag tror på idén. Ska testa det nu i en vecka.

Vad har ni för borstar för håret? Jag borstar håret med en Tangle Teezer och upplever att det är lättare att borsta håret med den än en vanlig hårborste – eller är jag lurad?! Kanske det är viktigare att känslan är bra. Och att man inte sliter och drar med borsten, så att håret inte faller av – mer än vanligt.

Det hon även rekommenderade var Hair Bobbles, hårsnoddarna som är gjorda i plast. Anledningen var att jag inte köpte då jag var hos frisören var att hon enbart hade gula hårsnoddar kvar. På Lyko.se har de olika färger och till ett bra pris, jag har beställt rosa och svarta Hair Bobbles 🙂

Har ni andra tips om hår?

Ha en underbar dag 🙂

 

 

Kommentera

