Tillbaka till 2000-talet

Nu fortsätter jag med att blogga om vad som skedde från år 2000 till år 2010. Mycket hände under dessa år och många saker minns man som det vore igår.

Grekland 2008 036

Lägenhet

Jag köpte min första tvårumslägenhet år 2000 i Gröndal i Stockholm, då var jag 22 år gammal och jag var ensam i min bekantskapskrets att vara så ung att köpa en lägenhet på den tiden.

Dator och internet

Utan större kunskap så skaffade jag mig en dator och internet. Det var en klumpig och stor dator. Internetmodemet tjöt hela tiden och det gick inte att komma fram på den fasta telefonen för att jag satt och surfade. Gissa om folk blev irriterade när de inte kom fram.

Arbete

Det var då jag arbetade mycket och arbetade på ortopedmottagningen, St Görans sjukhus under ett år. Arbetade även på de andra sjukhusen i Stockholm lite grann. Jag gjorde en karriär som gruppledare under fyra år. Det var inte speciellt populärt att gruppledaren var yngre än de i gruppen. Min tjänst som jag hade avvecklades och jag började arbeta som konsult. Jag hamnade på olika ställen inom sjukvården och fick se väldigt mycket.

Studier

Jag tog körkortet 2005, klarade andra provet och första uppkörningen i Farsta. Jag reste till Grekland år 2008 och seglade en vecka, för att studera navigation.

Resor 

Jag åkte på många resor under dessa 10 år, bland annat till Storbritannien, Danmark, Frankrike, Portugal, Dominikanska Rep. och Norge. Det hann att bli två resor till Thailand, första gången var samma år som tsunamin kom och jag var tillbaka i Sverige två dagar innan det skedde. Några dagar senare reste jag till Trysil, Norge och läser tidningen VG och ser hur det hotellet där jag bodde på, hur en lika lång båt låg längs med baren och hur allt annat låg huller om buller på hotellområdet. Vid just den baren åt jag frukost varje morgon under en veckas tid.

Cyklar

Jag hann under dessa tio år skaffa mig två cyklar. Har cyklat väldigt mycket i mitt liv. Om jag har medverkat i någon tävling? Nej.

 

Vad hände i ditt liv under 2000-talet?

Dag 10 #Blogg100

 

Kommentera

