Indiern på hörnet

I området där jag bor så finns det en liten matbutik. De som arbetar där kan bara prata engelska. Ägaren är ursprungligen från Indien och när jag är där och handlar så blir det alltid ”Do you spik english”, min engelska är inte den bästa men vi försöker prata med varandra. Ett av alla ställen att få öva på min engelska.

Nu är det inte så att jag går dit för att öva min engelska. Jag handlar bara där när jag inte orkar ta bilen för att handla på ett annat ställe i närheten. Så det blir att jag köper bara det jag verkligen behöver för stunden. Hade det varit billigare att handla där, hade jag säkert handlat där oftare.

Butiken påminner lite om Comviq-reklamen som går på TV. Jag brukar prata med ägarens son ibland när jag är där och handlar. Nuförtiden är han ute och reser, vart han befinner sig just nu har jag ingen aning. Kanske i England eller i Italien där jag vet att han har släktingar. Han är alltid så glad och varje gång vi pratar så står han och drar i skägget, flera gånger. Hans största dröm är att bli pilot men att han saknar en del pengar till att bekosta utbildningen. Det här är en alla många människor man bara blir glad av att prata med 🙂

 

Ge varandra ett leende och gör världen vackrare 🙂

Dag 15 #Blogg100

Kommentera

