Inspiration i mitt liv

cropped-cropped-try-0831.jpg

Nu när jag är med i #Blogg100 så känner jag lite krav på att leverera bra inlägg. Att hitta inspiration var än jag befinner mig, eftersom det är varje dag man bloggar, om man nu inte skriver flera inlägg samma dag.
Så klart kan jag känna ofta att det inte finns något att blogga om. Men det gör det – det behövs bara att hitta det där lilla att blogga om. Hitta något att spinna vidare med, med sin egna ord och egen bild.

Min inspiration till bloggen får jag från människor jag möter, från sociala medier och saker som sker i mitt liv. Man ser en bild, får en tanke och det händer ibland att det kommer tusen tankar, och många gånger är det svårt att formulera sina tankar och annat man har varit med om ner i bloggen, och så är det viktigt att se till att det blir läsvärt för den som läser bloggen. Samtidigt som blogginläggen går tillbaka till sociala medier, och kanske i sin tur ger inspiration till andra.

Inspiration får jag hela tiden men det är inte alltid det är fullt möjligt att utföra det. Sedan tidig barndom har jag alltid varit kreativ, min mamma pratar fortfarande om när jag började att sticka när jag var fem år. När jag var 30 år så sydde jag en sommarklänning, för att få annat i tankarna än att tänka på den situationen jag satt i. För ett par år sedan virkade jag en sjal. Hittar även inspiration på Blocket, för jag funderar på att byta klädsel på mina fyra stolar som finns i förrådet. Inspirationen flödar, men lite tid.

En av de personer som ger mig inspiration är Kjersti, det var hon som lärde mig hur jag skulle använda min kamera på ett bättre sätt och det var jag som såg till att hon skaffade sig en fotoblogg, för hon är så duktig på att fotografera 🙂

Gå gärna in och kika på hennes bilder: Kjersti fotoblogg

 

Tack Kjersti, för att du ger mig inspiration 🙂

En kommentar Lägg till

  1. kjersti71 skriver:

    Åhh fineste du ❤ Nå ble jeg utrolig rørt, så stort for meg å bli omtalt på din blogg 🙂 Om jeg er en inspirasjon for deg skal du vite at det går begge veier 🙂 Jeg liker bloggen din kjempe godt og du har blitt en racer med kameraet. Veldig glad i deg ❤ Klem

    Gilla

Kommentera

