Biblioteket

Testbilder för Nikon CoolPix 031

Läser du böcker? Har du också ett eget bibliotek? Det här är de flesta böckerna jag äger. Jag läser inte så mycket, men de böcker som finns i hyllan är böcker jag har sparat och som jag tycker om. Allt från navigation till fåtal deckare.

Egentligen gillar jag inte deckare men mina deckarfavoriter är Södermalmsmorden, Kungsholmsmorden och Östermalmsmorden skrivna av Lars Bill Lundström. Andra favoriter är ”100-åringen som klev ut genom fönstret” och ”En man som heter Ove”, där jag även har sett filmerna. Något som jag verkligen vill rekommendera er att se.

Vid min tvättstuga som jag delar med de andra i föreningen finns det ett litet rum. Jag var där nyligen för att tvätta, utanför så fanns det en handskriven lapp att det fanns böcker där att låna. Ett bibliotek? Jag gick in och hittade allt från gamla böcker till nya. Dock inget som fångade mitt intresse denna gång men jag tycker att det var kul idé att någon hade lagt in böcker för att vem som helst kan gå dit och låna. Ja, vi i föreningen.

En annan sak jag tycker är trevligt, det är när man är på ställen som på ett fik eller på flygplatser. Där kan man finna en liten hylla med böcker som man får låna/ta och läsa. När man har läst färdig så gäller det att man hittar en ny hylla i världen, så att de får nya läsare 🙂

 

Dag 20 #Blogg100

Kommentera

