Ett speciellt barndomsminne

Try 094

Har du något speciellt barndomsminne som du ofta tänker på? Det här är timmerstugan som jag tillbringade varje sommar och vinterlov med mamma och pappa och två systrar. Timmerstugan har stått där i många år. I timmerstugan är det stort rum, kök och ett sovrum, sammanlagt fem bäddar i stugan och två kaminer, den ena står i köket och den andra i stora rummet. Timmerstugan stod en gång i tiden på en annan plats, ungefär 1 mil bort och det användes som en butik.

Jag har väldigt många minnen från denna timmerstuga och ett av dem alla är att min pappa flyttade gungställningen som var fastspikad med timmerstugan på framsidan. En morgon när jag och min syster satt och gungade, märkte jag att pappa var lite irriterad och efter att vi hade ätit frukost hade han flyttat hela gungställningen närmare utedasset – bara för att slippa höra allt knarrande – för det lät ganska illa när vi var i farten 😉

 

Dag 23 #Blogg100

Kommentera

