Hemmagjord inpackning

 

Tänk att håret måste vårdas liksom annat här i livet. Mitt hår berättar gärna vilken årstid det är och visar det tydligt nu. Mitt hår är inte så förtjust i vintern/vår, vilket jag gör. Dessutom så är det mycket slingor att det nästan inte syns att det är slingor längre. Konklusionen – är att det är slitet.

Hittade detta tips hos en annan bloggare, jag tyckte det lät bra och jag kommer att prova detta veckan, tyckte att det var dags att göra något nytt och se om det fungerar! Det är värt att pröva. Skulle det inte fungera så kommer jag att använda de produkter jag har från Lyko.

 

Olivolja & Honung för torrt hår

2 msk olivolja

2 msk honung

Rör ihop de båda ingredienserna i en skål och massera in det sen i håret. Låt det verka i 30 minuter och skölj sen ur håret.

Öl för volym i håret

1 dl avslagen öl

1 msk solrosolja

1 st ägg

Detta blandar du ihop till en smet och applicerar det i ditt fuktiga hår.
Låt det verka i 15 – 20 minuter.
Tvätta ur håret.

Avokado för blankt och lent hår

2 st Avokado

1 tsk avokadoolja

1 tsk honung

Börja med att skala och mosa avokadon. Tillsätt därefter avokadooljan och honungen. Denna inpackning ska du dra igenom topparna och låta verka i 30 minuter. Därefter sköljer du ur det med ljummet vatten, precis som jag tidigare berättade i inlägget. Detta kommer göra ditt hår riktigt blankt och friskt!

 

Kommentera

