Byta yrke?

DSCN1598

Har nu tagit upp dessa stolar till lägenheten från förrådet för att jag vill ju använda dem, eftersom dessa stolar betyder en del för mig och att jag har haft dem i nästan 15 år. Har länge funderat på att byta klädsel och äntligen idag kom jag igång med detta projekt. Ett av alla tusen projekt som jag vill göra.

Jag har aldrig riktigt gillat tygets färg men materialet är väldigt fint och inte alls slitet men tyckte ändå att det var på tiden att byta tyg. Jag har alltid tyckt om att ändra på möbler, sy eller måla om men aldrig bytt klädsel på möbler.

Detta är ett projekt jag länge har funderat på om jag verkligen klarar av. Eller skulle jag behöva lämna in dem på en möbeltapetserarverkstad? Att ta bort tyget var inte svårt alls, med lite försiktighet att inte få med stoppningen medan jag drog bort tyget och samtidigt styrka med att dra bort häftena så gick det bra. Stoppningen (den vita) var i fortfarande i bra skick, så den lät jag sitta kvar.

Ja, ni ser nu tyget som ska på dessa stolar. Jag köpte tyget i Sickla som jag tror det passar stolarna och det var inte lätt att välja eftersom det fanns så fina tyger där. Att ta paus från ett kul projekt är inte kul, när man inser att saker inte räcker till – stift som måste inhandlas till häftpistolen. Jag tror med all säkerhet att det detta går bra, trots att detta är första gången jag gör en möbeltapetsering i mitt liv 🙂

 

Kommentera

