Mina drömgäster

Saltis 20 juni 016.JPG

Vilka gäster skulle du vilja bjuda hem på middag? Jag skulle tycka det var väldigt spännande att få bjuda hem kända personer till mitt kök. Att själv laga maten från grunden och bjuda på middag till personer som jag tycker verkar vara intressanta.

Tänk att få lära känna dem bättre och få en annan bild än vad man har fått tidigare. Mina gäster skulle få en välkomstdrink, se runt i mitt hem, bekanta sig med mig och de andra och verkligen hoppas på att de känner sig hemma. Men vilka är gästerna?

Även om jag inte bor så väldigt stort, så är mitt kök är tillräckligt stort för att det ska få plats för sex personer. Det är dukat med en linneduk, glas, silverbestick, porslinstallrikar och servetterna vikta som ligger bredvid varje porslinstallrik. Mitt på bordet står det en kandelaber med vita ljus.

Jag tänkte bjuda mina gäster på griljerade revbensspjäll med klyftpotatis, rödvinsås och sallad och det blir Tiramisu till dessert. Jag hoppas att nu att gästerna inte har någon allergi eller är vegetarianer.

När jag ber mina gäster att äntligen sätta sig ner, så vill jag gärna att Robyn, sångerska sitter på min vänstra sida, för att jag hör bättre bättre vänster öra, ifall hon skulle börja sjunga, därefter får Lars Roos, pianist, tyvärr har jag inget piano som han kan spela på denna gång.

På min högra sida vill jag att Marcus Oscarsson, politiskt kommentator, han kan få berätta om politik – vilket han gör på ett bra sätt, Tina Thörner, kartläsare inom rally och verkar alltid så glad, och siste personen är Mikael Nyqvist, skådespelaren.

Med denna blandning av personer och dess olika bakgrunder så skulle det var intressant att veta vad som skulle vara huvudämnet och alla andra ämnen under middagens gång, och det skulle vara trevligt att träffa dem i verkligheten 🙂

 

Alltid lika kul att drömma 🙂 men jag kan berätta att jag har faktiskt träffat Lars Roos tidigare och hört honom spela piano och det var vackert 🙂

Dag 45 #blogg100 #middag

 

2 kommentarer Lägg till

  1. Days by Johanna skriver:

    oh vilket härligt inlägg. Hmm, tål nog och funderas på vem jag skulle bjuda på middag och vad jag skulle bjuda på 🙂

    Gilla

    1. Dirigo Ego skriver:

      Det är ju många andra jag hade vilja bjuda, men jag var tvungen att begränsa mig 🙂 det blir nog en bra mix den här middagen 🙂

      Gilla

Kommentera

