Mina semestertips

1402181195768

Sommaren närmar sig och snart är det dags för att planera vart man ska åka. Har du funderat på vart du ska i sommaren på semester eller blir du kvar på hemmaplan? Att åka utomlands kan vara ganska härligt, att få ett miljöombyte till något som inte finns hemma i Sverige men det kan vara lika trevligt att vara kvar hemma i Sverige också på semestern.

Men om du vill lämna Sverige för en stund för värme, sol och bad så vill jag tipsa er dessa tre platser som har väldigt fina stränder, god mat, lugn och härlig atmosfär 🙂

  1. Makarska Rivieran, Kroatien – Gillade deras branta berg som sluttar mot det neonblå havet. Härliga stränder och underbart att gå långa promenader när man inte ville bada längre. Maten är ganska enkel och se till att du har ett saltkar nära din tallrik. Bra shoppingställen och billiga silversmycken.
  2. Spetses, Grekland – Härliga stränder, god mat och lite shopping. Trivsamt att vandra runt på ön.
  3. Bornholm, Danmark – Fina stränder, gillar deras små byar, och deras rökerier som finns i varje by som erbjuder väldigt goda bufféer som gärna avslutas med Irish coffee 🙂 Gillar du att vandra så finns det en borgsruin, Hammersborg, på öns norra del – Sevärt!

 

Best Western

Bravoflyg

Finnair.com

Apollo

 

Själv har jag ännu inte bestämt mig för någon resa men jag ska iallafall resa till Trysil, Norge en tur, till min mammas barndomshus och självfallet blir det fler resor på min semester. Gotland, kanske?

Ha en bra helg 🙂

Dag 53 #blogg100 #resor #kroatien #grekland #danmark

Kommentera

