Spåra dina ägodelar

Testbilder för Nikon CoolPix 024

Har du någon funderat på var du har lagt dina nycklar? Eller vill vara ytterligare varsam ifall bilen eller cykeln blir stulna eller om din hund försvinner i skogen under en skogspromenad. Själv har jag blivit av med en cykel en gång i tiden och det var inte kul.

Min kollegas hund sprang iväg under en promenad och hon blev ju dock rädd och förtvivlad när hennes man ringde och berättade att en av hundarna hade sprungit iväg, så det första hon gjorde var att lägga ut händelsen på Facebook. Hon sade i den stunden till mig att hon hade önskat sig att hunden hade en GPS så att det hade varit lättare att spåra hunden. Hunden hittades efter tre timmar sökande och det blev ett lyckligt slut!

En annan vän till mig som bor i norra delen av Stockholms förort fick sin bil stulen under julhelgen, den hittades tre veckor senare ståendes fyra km bort. Även han funderar på använda GPS.

Jag skulle själv tänka mig att skaffa en GPS till den cykel som jag har idag, för den betyder mycket för mig. Ja, kanske till bilen också. Ifall de skulle bli stulna så kan jag lätt spåra dem och se vart de befinner sig, se positionen på mobilen eller i datorn.

Värt att tänka på. Se gärna: gpser.se

 

Dag 53 #blogg100 #gps #cykel #bil

Kommentera

