Pollenallergi

Nu är dessa härliga tider äntligen här! 🙂 Nja, inte riktigt för oss med pollenallergier. Rinnande ögon, nysningar och kanske svårt med att andas. Kanske är jag om man nu ska säga ”lyckligt lottad” att jag bara har lätt rinnande och svullna ögon och värst är det på morgonen.

För ett par år sedan var mina allergier som allra värst, tårarna rann hela tiden. Människor jag mötte trodde att jag var ledsen. Det var extremt mycket pollen i luften, man kunde verkligen se hur vindarna var gula fulla av pollen. Innan det året hade jag aldrig känt av pollen.

Det händer att jag tar tbl. Kestine ibland, för att underlätta allergin, som jag köpte på Apotekethjärtat.se och de hjälper. Försöker att inte vistas i solen eftersom det förvärrar allergin. Det är trist att behöva minska på den tiden jag är ute – jag som vill vara ute.

Attjo!

Dag 56 #blogg100 #pollenallergi #apotekhjartat

Kommentera

