Jansson i en ny form

Saltis 20 juni 016.JPG

Älskar du att laga mat? Gör du exakt som det står i receptet? Nog för att det kan vara kul att göra de goda rätterna från grunden och göra exakt som det står i receptet men ibland kan det vara intressant att ändra lite.

Vilka är dina favoriträtter? En av mina favoriträtter är Janssons Frestelse, äter de inte varje månad men jag gjorde den maträtten häromdagen. Trots att det inte var någon högtid.

Jag lät skalet vara kvar på potatisen eftersom det var färskpotatis, och skar potatis så som man brukar göra och gjorde efter receptet som det stod. Men ändringen i min maträtt denna gång var att jag hade lika mycket morötter som potatis i gratängformen och att morötterna var skalade och skurna lika stora bitar som potatisen 🙂

Jag hann inte ta någon bild på Jansson Frestelsen eftersom jag tyckte det var gott och att jag var så hungrig 😉

 

Dag 57 #blogg100 #lagamat #

Kommentera

