Nostalgisk

Satt och bläddrade i en veckotidning igår när jag var på jobbet, vilket jag aldrig brukar göra. Gamla känslor och minnen väcktes till liv eftersom min mamma prenumererade på ett antal veckotidningar när jag bodde hemma.

Jag kan tycka det är kul att sitta och bläddra i dessa tidningar, de får en att koppla av för en liten stund och man dyker gärna ner i dessa olika artiklar och mycket annat i dessa tidningar, ljud och allting annat omkring sig försvinner.

Det som fick mig att bli nostalgisk var att jag fick syn på en skivspelare från CDON. Hur mycket spelade man inte på en sådan när man bodde hemma (och säkert störde systrarna och även andra med musiken 😉

Det var nästan så att jag fick lust att gå och hämta de gamla LP-skivor som samlar damm i förrådet och spela de få skivor jag har. Då skulle mina grannar få höra vilken musik jag spelade på när jag yngre. Lite svårt att spela skivor när jag inte har någon skivspelare idag.

Tänk att det känns som det vore igår när man stod och bytte skivor, vände på LP-skivan för att lyssna på resten av skivan. Är glad att få ha varit med om denna tidsepok, för strax efter det blev det populärt med CD-skivor som är en fjärdedel mindre och med dessa behövde man inte vända på skivorna 🙂 Ett par knapptryckningar så var musiken igång.

Självklart skulle jag tänka mig att köpa en skivspelare idag – för att återuppleva gamla minnen 🙂

 

Dag 58 #blogg100 #skivspelare #lpskivor

Kommentera

