Kent

 

Tänk vad Kent har berört oss många genom alla dessa 26 år. De hade hunnit göra ett antal skivor innan jag började lyssna på dem. Tyckte från början att det inte riktigt var min musiksmak och lyssnade på annat. Tills de gjorde Hagnesta Hill, då började jag vakna och lyssna deras skivor och som många andra – blev helt fast.

Varje gång jag har kört bil genom Sveriges olika landskap har jag lyssnat på deras skivor, speciellt låten ”FF” har gått varm. Även hemma har skivorna gått varma. Mina grannar har aldrig klagat så jag antar att de också gillar Kent.

Även om jag har lyssnat väldigt mycket på deras musik så har jag bara varit på två konserter. Den som var mest fascinerade konserten var år 2003, var att de bad alla fans att vara vitklädda på – vilket många var.

Så nu blir det att beställa deras sista skiva från CDON. Har bara än så länge bara hört ”Då som nu för alltid” och jag förmodar att jag kommer att tycka om de andra låtarna lika mycket som de andra skivorna.

 

Tack Kent för det ni gjorde för oss fans 🙂

Kommentera

