Mitt favoritmärke

Inlägget innehåller affiliatelänkar.img_1963-1

Att köpa kläder tycker jag är faktiskt ganska svårt, kanske är jag lite kräsen och har varit enkelriktad och valt fel väg i mitt klädtänkande, eller kanske inte har hittat de rätta butikerna som passar mig. Jo, nu har jag det.

Utbudet idag är ju mycket större än vad det var förr om åren. Idag behöver man inte längre lämna hemmet för att kunna shoppa och dessutom är det så enkelt att beställa kläder online och få paketet hemskickat.

Omedvetet har jag tänkt på Slow Fashion, där kvalitén går före kvantiteten. För mig har kvalitén blivit viktigare med åren, för det lönar sig oftast i längden. Visst, har det hänt en del gånger att jag har handlat i butiker som har lägre priser men de kläder tappar oftast sin charm och är inte lika snygga längre efter ett tag.

Nuförtiden är det rea i stort sett i varje butik, där det går att hitta kläder till ett bättre pris, så  varken du eller jag behöver inte vänta till sommarrean eller mellandagsrean. Som nu exempel, mitten på juni så har Gina Tricot rea både i butik och i webbutiken.

Senaste märket som har blivit en favorit hos mig är: Kari Traa. Har shoppat strumpor, underkläder, väska och nu det senaste, ytterligare en vindjacka. Kunde inte motstå frestelsen och jag kan ju säga att jag är nöjd 🙂 Så om jag skulle bli förfrågad om att vara en ambassadör för Kari Traa, så skulle jag nog inte tacka nej.

Varför gillar jag märket Kari Traa? Förutom kvalitén så är det färgerna och passformen på kläderna som gör att jag gärna shoppar dessa kläder. Jag använder de kläder när jag cyklar till mitt arbete och dessutom har människor jag mött på vägen blivit glada av färgerna – även jag blir glad av färgerna.

Här är Kari Traa-jackan som jag köpte från Boozt och även Stadium har kläder med märket Kari Traa, som jag förmodligen kommer att shoppa inom kort tid 🙂

 

Vilket är ditt favoritmärke?

 

Kommentera

