Leta pengar

on


Har du pengar undangömda i madrassen, i böcker eller andra tänkbara och otänkbara ställen? Den 30 juni är det sista dagen att lämna in de gamla sedlarna. Sedan blir de obrukbara. Till hösten blir det nya mynt, 1-krona, 2-krona och 5-krona, tio-kronan blir kvar. Själv blev jag glatt överraskad när jag satt och bläddrade in en kokbok som jag vanligtvis inte använder och hittade en slätstruken och fin hundralapp. Jag är fortfarande lite smått fundersam hur den kom dit, för det är inte typiskt mig att gömma sedlar så där! 

Ha en trevlig fredag alla därute! 

Kommentera

