Baka kladdkaka

Vad har du för minnen när det gäller kladdkakor och vilka tillfällen brukar du servera och bjuda på kladdkaka? Mina minnen med att säga kladdkaka så tänker jag alltid på min ena syster Angelica. När vi var yngre och bodde hemma hos mamma och pappa på Korsbacken så bakade hon ofta kladdkakor och hade gärna vispad grädde till den.

Kladdkaka med after eightSedan satt vi och åt kladdkakan och gissa om det var gott! Det skedde sällan att det fanns någon bit kvar av kakan. Hon har alltid bakat väldigt mycket och hon borde enligt min mening arbeta på ett konditori. Visst, kan jag också baka men det sker allt för sällan och det är egentligen inget större intresse för mig.

Jag vet att det är väldigt enkelt att baka kladdkaka och även andra godsaker som man kan göra men det blir helt enkelt inte av.

Men för Williams skull, Angelicas son så funderar jag faktiskt på att göra kladdkaka och ta med mig det till hans kalas, eftersom han fyller 7 år. Köpa med mig ovispad grädde och fräscha hallon för att piffa till kladdkakan. Choklad och hallon tycker jag är en god kombination.

Om jag nu inte får för mig att göra en annan kladdkaka som jag har läst på MyTaste.

Nu mot matbutiken och handla ingredienser 🙂 ha en bra dag!

Obs Sponsrat inlägg.

Kommentera

