Tidlösa Kånken

on

 

Ännu en ting som är så tidlös och så fungerande! Jag minns att jag fick en Kånken Airblue av min morbror då jag skulle börja i första klass år 1985. På den tiden blev jag inte alls förtjust i varken väskan eller färgen. På den tiden så fanns det inte så många ryggsäckar att välja emellan. Man använde det man fick helt enkelt.

Lite drygt 23 år senare, efter att ha burit på axelremsväskor och rest en hel del så kände jag för en riktig ryggsäck. En riktig bra rygga och mängden med väskor var en oändlighet när man var ute i butikerna och kollade på vilken rygga man ville ha.

Året var 2008 och det blev en svart Kånken, efter några veckor efter köpet av Kånken var jag lite klantig med att smeta ner lite nymålad grön färg när jag var nere i Grekland för att segla, sedan dess har svarta Kånken hängt med på en massa äventyr.

Visst har jag använd ryggsäckar med andra märken men jag har aldrig varit så nöjd såsom vad jag är med en Kånken. Och bara nu när man ska välja en Kånken hos Outnorth  –  Lite beslutsångest har jag men jag funderar på att beställa en Deep Red Kånken.

 

Vilken färg gillar du bäst på Kånken som man hittar hos Outnorth?

Kommentera

