Stick inte!

 

Dessa insekter! Det har varit fullt surrande i träden som står nära mitt hus där jag bor och sedan sticker de gärna in hela sin kropp i lägenheten för att ta sig några varv. Vad de nu har där att göra. Sedan studsar de mot fönsterrutan och tror sig komma ut.

Så kommer man själv som en räddande ängel och öppnar balkongen ännu mer för att de ska flyga ut. Inte alla ser den vänligheten och de fortsätter att flyga mot fönstret. Om de nu flyger och är i panik är svårt att avgöra. Till slut kommer glaset och jag fångar upp dem och för att sedan släppa ut dem i det fria.

Ännu har jag jag inte blivit stucken av någon geting hemma. Men utanför mitt arbete blev jag stucken då jag gick från jobbet på kvällen. Med sandaler med remmar över fötterna flög den emellan sandalen och foten.

Min enda tanke kom att nu kommer foten bli stor som en stor fotboll. Tur att min tanke inte blev verklighet. Men det gjorde lite ont under resten av kvällen och glad att jag slapp uppsöka något apotek.

Inte är det bättre med myggor som väcker en och man blir tvungen att stiga upp och försöka slå ihjäl den ensamme. I den stunden var det synd om mig. Hädan efter blev det myggfritt då jag knappt inte vågar sova med öppen balkongdörr.

Det finns andra sätt att bli av myggor – gå in på myggfri.nu.se för att få tips!

 

Ha en trevlig sommar – var ni än befinner i världen 🙂

 

Kommentera

