Mot Paudorsbacken

on

cropped-try-083.jpg

Nu bär det i väg äntligen till Trysil. Det börjar bli sämre väder här och jag vill hinna med att åka dit. Inte för att det är bättre väder där men jag vet att det blir mer avkopplande. Ingen biltrafik eller andra störande ljud. Heller inget internet. Bara TV och mobiltelefon.

Jag med många andra som bor längs Saltsjöbanan (som repareras), blir störda från tidiga morgon till sena kvällen med att de kör sina maskiner, lastbilar och traktorer. Låter som de drar med skopan i asfalten.

Så kom den lilla förkylningen häromdagen så att jag blir tvungen att svänga förbi Apoteket Hjärtat på vägen för att köpa nässpray. Det är ungefär 50 mil att köra och min tanke är att stanna i Vansbro och handla i Lykos butik den här gången.

Jag har i dagarna blekt håret och hade inte preparatet tillräckligt länge i håret för att det skulle bli ett bra resultat – lite gul i håret och behöver något att som gör det lite ljusare. Så det blir att använda keps varje gång jag går ut.

En kopp kaffe till och jag kör iväg mot Paudorsbacken 🙂

 

Kommentera

