Gåtan är nästan löst

on

20160820_132646

Jag som nästan har vänt ut och in på hela lägenheten. Jag har gått och stått i min lägenhet flera gånger och tankarna har gått på högvarv. Samtidigt som tårarna har runnit ner för mina kinder och verkligen känt mig maktlös, förtvivlad och oförstående.

Varje gång jag har lämnat lägenheten så har svullnaden kring ögat suttit kvar i ett dygn, vilket har gett mig sämre syn och frustrerad för att jag inte kan göra saker fullt ut. Jag har ibland fått panik och lämnat lägenheten för ett par dagar eller längre.

Jag som har städat, dammsugit och varit mer noggrann i alla hörn och vrån i lägenheten, tvättat allt som bara går att tvätta. Funderat på om jag är allergisk mot möblerna jag. Alla tankar spirar.

Häromdagen när jag klev in i lägenheten kändes det som en vägg kom mot mig och ögat svullnade upp ordentligt och tårarna började rinna. Vad har jag som jag kan kasta ut? tänkte jag. Vad var det som kändes som en vägg så att tårarna kom?

Jag kastade ut dörrmattan på balkongen bara för att se vad som skulle kunna ske. Efter en kvart kände jag en lättnad av svullnaden och att tårarna slutade rinna. Att en enkel dörrmatta av plast kunde ge allergier. Ja, varför inte?

Nu återstår det att se om det är mer jag är allergisk mot som finns i lägenheten. Vad behöver jag kasta ut mer? Jag hoppas att det inte är något som är betydelsefullt för mig.

Jag vill ju varken bli stamkund på Apoteket Hjärtat för att köpa ögondroppar eller gå till doktorn varje gång det är som värst. Jag vill bara vara fri från allergier så att jag kan leva ett bra liv.

Önskar mig ett allergifri liv

 

Inlägget innehåller länkar – Apoteket Hjärtat

 

En kommentar Lägg till

  1. Pingback: Dirigo Ego

Kommentera

