Städa med puder

20160630_234107Att vara på resande fot är ganska trevligt, speciellt nu då jag har precis kommit hem och märker att mina eksem har lugnat ner sig. Sedan en lång tid tillbaka har jag verkligen slitit med eksemen som har gjort mig alldeles förtvivlad.

Förra veckan var jag hemma ett par timmar och gjorde en ytterligare storstädning. Fick ett tips från en kollega att hälla kroppspuder (Dialon puder inhandlat från Apoteket Hjärtat) på hela sängen och sedan gno in ordentligt med kroppspudret.

Jag lät kroppspudret ligga kvar i cirka en timme, kanske det borde vara på en längre tid men jag hade inte mer tid den dagen. Efter den timmen dammsög jag hela sängen riktigt ordentligt, i alla hörn och vinklar. Inget puder får vara kvar.

Visst, det tar en tid att göra detta men viktigt att man dammsuger hela sängen, även under, så att man får bort all puder eftersom man inte ska andas in detta.

Dessutom har jag inhandlat tre luftavfuktare från Clas Ohlson som jag har ställt under sängen och på två andra ställen i samma rum. Gör allt för att bli kvitt mina eksem och rinnande ögon, istället för att ringa Anticimex eller Skadedjursbekämpningen eller vad det nu skulle behövas göra.

Nu när jag är hemma igen så känner jag att mina ögon är mycket bättre – för mig är det lycka och harmoni, att lyckas att göra det mesta själv och inga rinnande ögon längre.

 

Innehåller länkar

 

Kommentera

