Snökaos

Så kom snökaoset till Stockholm. Dock lite tidigare än väntat och ovanligt mycket för att vara november. Inte för att jag blev kanske drabbad, förutom den dagen efter snön föll ner. Jag reste från Stockholm en förmiddag för att jobba i Saltsjöbaden blev fast vid Slussen och upptäckte att alla bussar var indragna. 

Det vara bara att gå 2,5 km till Henriksdal där Saltsjöbanan väntade. 1,5 timmar senare var jag på jobbet. Dessutom fick jag jobba över för att nattpersonalen var också försenad. 

Efter att ha promenerat mina 30 minuter hem efter jobbet så fick jag syn på bilen. Jag visste att den var insnöad men inte att det såg ut så här. Jag bara skrattar. 

Kanske att jag borde skratta mindre för jag har inte hunnit med att byta till vinterdäck. Höjden av lathet. Jag som brukar vara ute i god tid med att byta däck. Jag som många andra hade inte räknat med att det skulle snöa nu.

Snart när jag får lite mer tid så blir det till att beställa nya vinterdäck, kanske från Däck-Guru? Hinner inte byta däck i dessa dagar då jag har en del annat att göra 🙂 

Kommentera

