Black Friday

 

Jag trodde jag aldrig skulle shoppa på Black Friday. Är egentligen inte så speciellt intresserad utav amerikanska traditioner som kommer till Norden. Men när man minst anar så kan man faktiskt hitta fynd.

Min tanke var ju att hitta en parfym inom en tid, eftersom en av min parfymer har tagit slut och att jag kunde kanske köpa den på resan till New York.

När jag satt på planet mot New York så hittade jag en liten provdoft på ett litet klistermärke i en tidning som jag satt och läste i. Blev förtjust av Miss Dior-doften och kände direkt att det var den parfymen jag ville ha.

Kollade runt i butiker i New York efter parfymen men jag ansåg att den var för dyr. Allt kostade som hemma eller så var det dyrare. På Tax-freen var den heller inte bättre pris. Jag gick vidare med mina dollar och tänkte att det är ju inte bråttom.

När jag väl kommer hem till Sverige fick jag reda på att det Black Friday och att jag möjligtvis kanske kunde köpa den i dessa butiker jag har presentkort på. Sagt och gjort, kunde inte motstå priset i butiken, då det var 25% rabatt och att jag hade 100 kr i presentkort.

Helt plötsligt fick jag Miss Dior Absolutely Blooming till ett bättre pris och jag blev väldigt nöjd med mitt shoppande. Kanske man inte ska dissa alla traditioner i alla fall?
#missdior

Kommentera

