Paus i julrushen

Innehåller affiliatelänkar

Att dricka latte och bara koppla av mitt i julrushen – bästa stunden! Visst, jag hade inte så mycket att göra i stan idag och det var ingen stressig dag, vilket gjorde att jag passade på att stanna kvar i stan längre än vad jag hade tänkt mig. Är det verkligen jul snart?

Bara mer människor på gatorna och mer bilar i stan – mer än vanligt.

Tog en promenad Stureplan på Östermalm och gick vidare mot citykärnan, där många av butikerna finns som jag brukar besöka. Så kul att se människor, unga som gamla, de som drar sina hundar genom galleriorna som plötsligt sätter sig ner – för att skita. Killen med sin gräsmattegrön mohawk som satt på en trappa och bytte skor. Hade lite lust att gå fram till honom att säga att han var snygg i håret – på riktigt!

Mycket hinner man se och får uppleva när man är i stan när man gör sina ärenden. Det kan jag verkligen sakna, att man inte bor i stan längre. Jag säger inte att jag inte trivs där jag bor. Visst händer det saker på min gata och i dess närhet. Vem minns inte tågolyckan i Saltsjöbaden 2013?

Att handla julklappar var egentligen meningen men hittade lite sköna tröjor på Gina Tricot. Tog en sväng på Gallerian på Hamngatan, där slog det mig en tanke. Det är mest klädbutiker för tjejer/kvinnor i stan som exempel: River Island, Ur&PennBik Bok, men nästan inget för män. Var går alla män och handlar kläder?

Där fick jag känslan av att det är faktiskt synd om dem. Tänk om det fanns lika många klädbutiker för män som det finns för kvinnor? Eller är det så att männen inte kläder lika mycket? Jo, jag vet att det finns män som handlar mycket kläder.

Gick vidare till Åhléns City för att dricka en latte och sedan för att handla vitaminer på Apoteket Hjärtat. Därefter kände jag att det var dags för att ta tunnelbanan till Slussen. Jag var färdig med shoppingen i vackra huvudstaden för denna dag, och jag  vet att Stockholm har mycket att bjuda på. Så jag återkommer snart igen.

Kommentera

