Ögonbesvär 

Ibland vill jag tillbaka till då man var ung och inte hade några besvär med eksemen. Eksemen uppstod då jag använde smycken med nickel i. Sedan har eksem och allergier bara ökat genom åren. Tur att det har gått i skov, annars hade jag nog sett ut som en skorpa hela jag idag.

Det som har plågat mig nu i en längre det är ögonen – både i och runt om. Ögoninflammationer, atopisk eksem kring ögonen har gjort så att jag har sett ut som en panda. Eller, inte så långt ifrån vilken bild jag använder i blogginlägget.

Riktigt krackerlerat. Dessutom har jag blivit allergisk mot gran, björk och vissa pälsdjur på äldre dagar. I dagsläget använder jag olika salvor och ögondroppar som jag köpte från Apoteket Hjärtat för att dämpa smärtan och klådan i och kring ögonen.

Innehåller affiliatelänkar

Kommentera

