Dags att bestämma sig

Innehåller affiliatelänkar

Ja, det var dags att bestämma sig. Att ta det slutgiltiga beslutet. Det är många tankar som far runt i huvudet. Det är många beslut som ska tas och varje dag är det många tusen beslut man tar, små som många. Kanske obefintliga beslut för andra men många för en själv. Att jag reser, det gör jag varje dag. Min inre resa. Mina tankar far utan resväska. Min yttre resa blir nästan varje dag. Varje gång jag packar väskan för att åka till Stockholm, för att bo hos min kille. Jag reser till jobbet med hopp att det ska bli bättre. Jag kör min bil med glädje men därinne i mitt huvud vet jag att det inte kommer bli bättre. Men vad får mig att stanna kvar om det är så dåligt? Tryggheten med att man vet vart allt ska vara, man vet i vilka rum allt finns, man vet varje hörn och vrå. Känner sig som en inventarium. Men långt därinne i mitt huvud, vet jag, att jag borde göra annat. Det är mitt arbete jag vill avsluta.Kanske bara ta tjänstledigt. För en vecka sedan köpte jag Girl-Power tröjan från Gina Tricot. Jag fick sådan lust att köpa den. Som om den gav mig massa energi…. Säkert var det kropp och huvud som skrek efter ny energi. Göra något nytt. Nu. Kanske ska jag köpa en ny väska från Bagsonline med en massa ny powerboost till kropp och själ. Som jag kan fylla på med nytt innehåll för att fortsätta resan.
Tar på mig tröjan och kör nu. Om det sedan blir en rosa eller svart väska spelar ingen roll.

Kommentera

