Cykla i stan

Innehåller affiliatelänkar

Att cykla för mig betyder frihet. Jag har cyklat så länge jag kan minnas och har alltid tyckt om att göra det. Har alltid ägt en cykel och då i många olika färger. Nu senast sålde jag min andra cykel, mountainbiken med färgerna blå röd och silver.

Att äga två cyklar tyckte jag var bara var kul men insåg att jag inte längre har tid med att ha två cyklar. Länge hade jag separationsångest men insåg att jag det var dags att sälja den när jag gillar min Skeppshult STC mer.

Nyligen tog jag cykeln från Saltsjöbaden till stan, tog cykeln på Saltsjöbanan och sedan cyklade jag från Henriksdal till Gärdet. Det var ganska kallt att cykla trots att det var fint väder ute.

Önskar att det fanns bättre cykelvägar i stan när det plötsligt försvinner när man befinner sig på trottoaren med alla gående och känner sig sig som ett fån och undrar var vägen tog vägen. Vi, alla cyklister, bilister och andra trafikanter måste bli mer samspelta i trafiken.

Ses i trafiken, på stan eller kanske på landet också 🙂

Länkar till olika cykeltillbehör: CykelgearElcykelvaruhus

Kommentera

