Utflykter i London 

Att åka tunnelbana i London är inte så svårt, det känns ju lite klurigt de första turerna. Sedan rullar det på. Här studeras det karta innan färden gick mot Harrods, Knightsbridge. 

Så här ser jag utan glasögon…. denna gång var det kameran som inte hängde med när jag var i farten med att ta kort. 

Vid stationen Knightsbridge ligger de olika butikerna som exempel Zara, Topshop och Harrods. Min önskan att få göra i London var att få åka till Harrods och handla väskor. Min s k Lyxpåse från Harrods som jag köpte för 20 år sedan börjar bli sliten. Det blev en kort tur till Topshop, Zara mittemot Harrods men ingen shopping denna gång 🙂

Inne på Harrods vet vi alla att allt finns där. Finns det inte i butiken så kan de beställa det åt dig. Lite bilder från Harrods, superläckra skor! Dess alla färger, kaninöron och pärlor! Är inte så säker att jag fick fotografera inne på Harrods men kunde inte låta bli. Harrods är något jag vill rekommendera – alltid finns det något för alla! 

Efter besöket på Harrods blev det en tur till Hyde Park och slottet, Buckingham Palace. På hemvägen till Elephant and Castle-området så blev det en promenad till Big Ben. Jag gissar på att Big Ben är ett av Londons mest fotograferade byggnad. Hade ändå vägarna förbi och kunde verkligen inte låta bli att ta ett foto. Jag också 🙂 Mycket promenad idag också, kilometer efter kilometer….


…. det kändes härligt att få trycka på knappen och komma ”hem” för att sedan slänga sig på soffan och koppla av efter dagens  utflykter i den stora staden London. Mer shopping och promenader blir det mer i påsk 🙂

Kommentera

