Testar ryggsäcken Quechua på jobbet

Att ha ett arbete som är självständigt med mycket ansvar kan vara rätt tufft ibland. Samtidigt är det väldigt kul, då man får planera sitta arbete själv, i den ordning man själv tycker att det fungerar. Det kan se litet ut att göra när man läser pappret man har framför sig men oftast blir det annat i verkligheten.

Innan man beger sig ut till bilen stoppar man på sig nyckelknippan i fickan, bilnyckel, mediciner och olika instrument beroende på vad man har för uppgifter för dagen. Under hela dagen träffar jag mycket människor, på vårdcentralen, patienterna hemma och det är mycket telefonkontakter.

Även om fickorna är fulla med saker och ting som nyckelknippan och andra viktiga ting, så är det bra att jag har med mig 10 liters ryggan Quechua Arpenaz med mig på jobbet. Den är liten och man får ner de viktiga sakerna man behöver. Det finns en liten ficka på framsidan. Alldeles lagom för en dagstur.

Jag beställde tre ryggsäckar för 29:- styck i olika färger från Decathlon så jag valde denna rosa, en svart och en röd, för att skulle passa mig bra i arbetet. Även bra då när jag är ute och cyklar. Jag får med mig det viktigaste och bara känslan av att ryggan är på plats och sitter stadigt på min rygg.

När man har patienter i samma områden, samma gator så är det så härligt att ha ryggan med sig. Parkerar bilen och går iväg. Det blir mycket trappor, för oftast så finns det inte hiss i husen. Så ja, det blir en hel del promenader i mitt arbete 🙂

Kommentera

