Fick cykla i regnet

 

Upp tidigt på måndagsmorgonen och dagen började bra. Även om jag såg att det regnade där ute så tänkte jag inte så långt, jag kanske borde ha använt regnkläder och stövlar. Det blev vindjackan och gympadojorna. Jag räknade med att regnet skulle avta tidigt på dagen.

När jag väl var på jobbet insåg jag att jag skulle få cykla den dagen, eftersom bilarna redan var upptagna av mina kollegor, de skulle dessutom längre bort än vad jag skulle den här dagen. Så det var bara att byta om till arbetskläder dvs de vita Landstingskläderna, på med vindjackan igen, kepsen och andra gympadojor som jag hade med mig. Och så cykeln.

Vid lunch, tre-fyra timmar senare var jag tvungen att cykla tillbaka till Vårdcentralen och byta kläder. Allt var dyblött, från topp till tå. De tre-fyra timmar som jag var ute och cyklade så fick jag samma känsla som jag hade i New York när jag var där i november 2016, trots att jag blev genomblöt så blev jag inte kall och nedfrusen. Det var något i luften 🙂

Ska vi kalla det höst?

Denna regniga dag hade jag VERKLIGEN behövt alla dessa regnkläder och skor från Regnkläder Odd Molly från Åhléns.

Kommentera

