Ensam hemma

Innehåller affiliatelänkar 

Det är lördag och jag är ensam hemma – jäklar vad skönt! Brukar inte svära i vanliga fall men jag kände att jag behövde uttrycka mig. Att få egentid är inte lätt att få när man själv vill! Det kan vi nog många som önskar ibland. Idag fick jag min egentid. Cyklade ner till centrum tidigare idag och köpte slippapper som jag behövde till slagbordet som jag hämtade från Trysil. Härligt att bara cykla iväg och uträtta lite ärenden. Har nu stått och slipat i nästan två timmar. Vågade inte använda slipmaskinen ifall det skulle komma klagomål från grannarna. Men imorgon kanske.

Det är mitten på september och det har varit strålande väder idag, så bra det bara kan bli en sådan septemberdag! När jag skulle börja slipa slagbordet kom hästarna förbi. Har aldrig sett dem skritta förbi här på gatan men jag vet att de är på baksidan, där stallet ligger. Har man tur kan man se dem bland gå till ridhuset, då jag nästan bor granne med ridhuset.

Efter ha slipat bordet och blivit trött satte jag mig vid datorn. Kunde inte låta bli att beställa en H-a-i-r Paddelborste hos Lyko som dom hade satt ner priset. I vanliga fall använder jag en kam och reder ut håret. 

Nä, nu blir det lasagne och avkoppling vid tv:n. Hoppas ni har en bra och trevlig lördag!

Kommentera

